Na rynku poligraficznym drukarnia istnieje od 1995 roku. Początkowo produkcja realizowana była przez kilka osób i jednokolorową maszynę offsetową. Na przestrzeni lat stabilny rozwój pozwolił na rozbudowę parku maszynowego do czterokolorowych maszyn offsetowych, zaawansowaną introligatornię oraz profesjonalny zespół pracowników.
W 2008 roku narodził się pomysł na sprzedaż produktów poligraficznych poprzez internet. Do tego celu stworzono markę Drukowalnia, a wraz z nią witrynę drukowalnia.pl W chwili obecnej zaplecze informatyczne wraz z produkcyjnym pozwala na realizację zleceń dla klientów z całej Polski, bez wychodzenia z domu czy też biura. Stała umowa z firmą kurierską DHL pozwala na dostarczenie przesyłek w jeden dzień roboczy w dowolne miejsce w kraju.
Optymalizacja produkcji dla jednego z najbardziej popularnego asortymentu jakim są ulotki reklamowe pozwoliła na osiągnięcie cen jakie są nie do zrealizowania dla drukarń działających w tradycyjny sposób na rynku lokalnym.
Szybko rozwijająca się branża e-commerce zawitała także do branży poligraficznej. Szereg drukarni wdraża gotowe lub własne systemy informatyczne, aby móc sprzedawać za ich pośrednictwem swoje produkty.
Drukowalnia dysponuje swoim autorskim systemem informatycznym, który po pierwsze obsługuje sprzedaż za pomocą sklepu, po drugie umożliwia w pełni panowanie nad przebiegiem realizacji zamówienia, począwszy od weryfikacji danych, płatności po część produkcyjną. Dzięki użytym rozwiązaniom obsługa jest w stanie monitorować przebieg realizacji, udzielić konkretnych informacji na temat danego zamówienia. System nasz umożliwia profesjonalny przebieg zamówienia od momentu złożenia do wysyłki gotowych druków do klienta.
Współpraca na odległość poprzez internet ma swoje plusy ale także wady. Brak kontaktu osobistego dla niektórych osób może być problem. Jak sobie z tym radzimy?
Pracownicy biura obsługi klienta są do dyspozycji w dni robocze od godziny 8.00 – 16.00 pod numerem telefonu 32 790 5251. Pod tym numerem telefonu działa profesjonalny call center. Centrala działa w taki sposób że jeżeli jeden pracownik jest zajęty, następuje automatyczne przekierowanie na kolejnego pracownika. W drukowalni praktycznie każdy telefon jest odebrany.
Kontakt za pomocą adresu info@drukowalnia.pl jest możliwy całą dobę. Maile są na bieżąco sprawdzane, kontakt zwrotny nie trwa dłużej niż 24 godziny biorąc pod uwagę dni robocze. Pracownicy starają się aby współpraca układała się jak najlepiej a udzielane informacje były jak najbardziej kompetentne. Aby największa przyjemność jaką daje załatwienie sprawy nie ruszając się zza biurka, była jeszcze bardziej przyjemna.
Wysyłane do nas pliki są sprawdzane przez specjalistów w zakresie poligrafii i obsługi najpopularniejszych programów graficznych. Specjaliści pomagają usunąć drobne błędy, służąc swoją wiedzą. Stanowiska DTP wyposażone są w mocne komputery klasy PC, profesjonalne monitory wykalibrowane tak aby zachować jak najlepszą wierność kolorów po wydruku. Na komputerach zainstalowane jest najlepsze na rynku oprogramowanie firmy Adobe w wersji CS5, znaczna część klientów używa programu Corel. Aby móc sprawdzać pliki przesłane w tym formacie stanowiska zostały wyposażone w CorelDraw w wersji X4. Kontakt ze specjalistami możliwy jest zarówno przez telefon jak i drogą mailową.
DTP (ang. Desktop Publishing – publikowanie zza biurka) – termin oznaczający pierwotnie ogół czynności związanych z przygotowaniem na komputerze materiałów, które będą później powielone metodami poligraficznymi. Krócej mówiąc, termin ten oznaczał komputerowe przygotowanie do druku.
(źródło - Wikipedia)
Jednym z elementów związanym z drukiem offsetowym jest przygotowalnia i formy drukowe (matryce). Drukowalnia wyposażona jest w własną naświetlarnię. Co daje takie rozwiązanie w punktu widzenia klienta?
Naświetlanie matryc w punktach usługowych wiąże się z tym że ustawienia używanych tam maszyn są uniwersalne a co za tym idzie jakość druku może być gorsza niż w drukarniach gdzie używane są własne urządzenia. Oprogramowanie i ustawione profile obsługujące naświetlarkę są mocno powiązane z maszyną drukującą. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać najlepszą z możliwych jakości druku. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest czas związany z realizacją zamówienia. Wykonanie matryc i dostarczenie ich na halę produkcyjną wiąże się tylko z transportem wewnętrznym. W przypadku gdy trzeba powtórzyć wykonanie matryc robi się to od ręki, co znacząco wpływa na czas realizacji.
W odpowiedzi na pytanie co daje własne CTP z punktu widzenia klienta, odpowiedzi są dwie. Jakość druku jest lepsza, czas wykonania zamówienia jest krótszy.
Technologia druku na maszynach offsetowych pomimo wielu lat rozwoju druku cyfrowego nadal nie ma sobie równej jeżeli chodzi o jakość i szybkość druku. Zamówienia w Drukowalni realizowane są na czterokolorowych maszynach offsetowych. Zapewnia to doskonałe odwzorowanie kolorów, idealne pasowanie druku. W poligrafii pomimo zaawansowanych urządzeń nadal bardzo duże znaczenie ma wiedza i doświadczenie drukarzy. Drukowalnia to doświadczony zespół drukarzy którzy na każdym kroku dokładają starań aby jakość zleceń była jak najlepsza. Wspomniany wcześniej własny system CTP gwarantuje druk najwyższej jakości. Praca w systemie wielozmianowym gwarantuje realizację zamówień w terminach jakie są opisane na poszczególnych podstronach witryny.
W każdej drukarni introligatornia to ostatni etap realizacji zamówienia, to tutaj prace są docinane, falcowane, oraz wykonywana jest pozostała obróbka introligatorska. Po ukończeniu prac druki są pakowane i przygotowane dla kuriera DHL do wysłania. W Drukowalni każde zamówienie posiada indywidualne ID które towarzyszy pracy na całym etapie realizacji. W przypadku kiedy zamówienie jest już gotowe do wysyłki pracownicy introligatorni wprowadzają do systemu nr listu przewozowego DHL. Następnie w momencie kiedy kurier fizycznie zabiera przesyłki generowane są maile do wszystkich klientów czekających na swoje zamówienia. Dzięki takiemu rozwiązaniu introligatornia to nie tylko podstawowa obróbka prac ale szybki obieg informacji w całym procesie realizacji zamówień.