Druk ulotek? Zobacz jakie są najpopularniejsze formaty!
Ulotki reklamowe to nadal jeden z najpopularniejszych rodzajów reklamy. Pozwala zaprezentować ofertę lub aktualną promocję w przejrzysty sposób, a w dodatku są łatwe do przechowywania i czytania po upływie czasu. Atrakcyjny design, przejrzysta oferta – tym powinny cechować się dobre ulotki. Drukowanie online pozwala na tani wydruk, a zatem na próbowanie coraz nowszych rozwiązań. Jakie formaty najlepiej się sprawdzają? Czy warto zainwestować w niestandardowe ulotki?
Formaty ulotek – A5, A6?
Aby ulotka dobrze pełniła swoją funkcję, musi mieć odpowiedni format. Zbyt mały nie pozwoli na zamieszczenie wystarczającej ilości informacji i może się zgubić, z kolei zbyt duża będzie niezbyt wygodna do przechowywania. Dlatego tak ważny jest odpowiedni format druku ulotek. Większość ma format prostokąta, bardziej zaawansowane to ulotki składane – te pozwalają na zachowanie małej wielkości (w wersji złożonej) oraz zaprezentowanie dużej ilości treści lub zdjęć (w wersji rozłożonej). Mniej popularne są ulotki o proporcjach kwadratu lub w kształtach niestandardowych.
Jakie rozmiary mają ulotki?
Odpowiedni wymiar może mieć duży wpływ na promocję sklepu lub usług. Dobrze przemyślaną ulotką możesz zaciekawić klienta i zachęcić do wykonania akcji, np. zakupu lub wejścia na stronę internetową. Ulotki zazwyczaj są wykonywane w standardowych rozmiarach arkuszy, zgodnie z międzynarodową normą ISO 216, od formatu A7 po A3. Zobacz poniżej jaki rozmiar ma ulotka:
- ulotka A7 – 74 x 105 mm
- ulotka A6 – 105 x 148 mm
- ulotka A5 – 148 x 210 mm
- ulotka A4 – 210 x 297 mm
- ulotka A3 – 297 mm – 420 m
Oprócz wymiarów zgodnych z normą ISO 216, popularnością cieszą się także ulotki o formacie DL – 99 x 210 mm, czyli 1/3 formatu A4. Podobne są ulotki składane, które mają format A4 i są złożone na trzy części. Pozwala to na zamieszczenie dużej ilości informacji w nieprzytłaczający sposób oraz zachowanie ciekawego i przejrzystego układu graficznego.
Niestandardowe wymiary ulotek
Mniej typowe wymiary pozwalają na ciekawsze zaaranżowanie przestrzeni. Rozmiary zgodne z ISO 216 to najpopularniejsze formaty – większość firm promuje swoje produkty i usługi właśnie za ich pomocą. Dlatego mniej spotykane formaty pozwolą Ci się wyróżnić. Może to być m.in. połówka A4, czyli 105 x 297 mm lub ulotki o proporcji kwadratu. Drukowalnia w swojej ofercie posiada ulotki kwadratowe 120 x 120 mm, 150 x 150 mm i 200 x 200 mm.
Najpopularniejszy format – ulotka A5?
Ulotki A5, A6 oraz DL to najpopularniejsze formaty, jednak to druk ulotek A5 budzi największe zainteresowanie. Są uniwersalne – możesz umieścić tu wystarczająco dużo treści, przekazać interesujące informacje w atrakcyjny sposób, np. cennik ze zdjęciami lub opis produktów. Jednocześnie nie zajmują zbyt dużo miejsca.
Jednak zanim wybierzesz docelowy format, zastanów się – jaką treść zamierzasz na niej umieścić? Inny format ulotek będzie potrzebny w przypadku kuponu rabatowego, a inny przy pokazaniu oferty biura podróży. Dlatego najpierw przygotuj treść i zaplanuj układ graficzny, a potem wybierz format, który najlepiej zrealizuje Twoje potrzeby.
Gdzie tanio wydrukować ulotki?
Wiele osób zastanawia się, ile kosztuje druk ulotek. Jest to sprawa groszowa – druk ulotek kosztuje od kilku do kilkudziesięciu groszy. Cena za sztukę spada wraz ze wzrostem nakładu. Dlatego jeśli planujesz wydruk dużej ilości, opłaca Ci się to zrobić w ramach jednej partii zamiast kilku mniejszych nakładów. Warto też mieć ze sobą ulotki na zapas. Jak zaoszczędzić jeszcze bardziej? Przyda Ci się drukarnia online, w której wydruk ulotek będzie znacznie tańszy niż w przypadku stacjonarnej placówki. Drukowalnia, najtańsza drukarnia internetowa, oferuje bardzo dobre ceny za drukowanie ulotek online. Dostawa kurierem jest wliczona w cenę!
Ulotki dwustronne czy jednostronne?
Oprócz formatu ulotek, możesz wybrać, czy chcesz aby były zadrukowane po obu stronach, czy tylko po jednej. W pierwszym przypadku masz więcej miejsca na treść. Jednak jest to rozwiązanie droższe, dlatego jeśli zależy Ci na zaoszczędzeniu na ulotkach – wybierz druk jednostronny. To pozwala też na mniejszą gramaturę papieru. Wadą takiego rozwiązania jest dwukrotnie mniejszy obszar potencjalnego zadruku.
Przy druku ulotek reklamowych najważniejszy jest pomysł – dobrana kolorystyka, odpowiedni design, przyciągające ilustracje i zachęcająca treść. Format to zawsze sprawa drugorzędna!