Mniej tekstu, więcej przekazu
Ponoć jeden dobry obraz jest więcej wart niż 1000 słów. Zgadzamy się z tym. Pewne jest też to, że 1000 słów, a małej ulotce, to zdecydowanie za dużo. Trudno jest jednak przygotować materiały reklamowe nie używając żadnych słów.
Dlatego ważne dobre wyważenie treści, którą umieszcza się na materiałach reklamowych. Zbyt duża ilość tekstu często powoduje odruchowe zniechęcenie osoby spoglądającej na ulotkę. Przecież najczęściej materiały trafiają do osób przypadkowych, będących w ruchu. Bez problemu w takich warunkach można wzrokowo ogarnąć kilka haseł, ale przeczytanie kilku czy kilkunastu zdań nie wchodzi w grę. Szczególnie, że te zdania, ze względu na objętość pisane są małą czcionką.
Szanujmy czas i oczy potencjalnych klientów, jeśli chcemy aby kontakt z naszymi materiałami trwał niż jedno spojrzenie! Jeśli treść którą widać na pierwszy rzut oka zainteresuje odbiorcę, to z pewnością przeczyta to co jest napisane mniejszym drukiem lub uda się na stronę internetową podaną na ulotce, prawdopodobnie zadzwoni.
To wszystko co jest napisane powyżej, to tylko esencja i podstawa, która pomoże przygotować skuteczną reklamę. Oczywiście nie jedyna i nie należy jej przyjmować jako zawsze się sprawdzającą. Dogi do sukcesu w reklamie są różne, ale pewne jest, że to właśnie my mamy zachęcić odbiorę do zainteresowania się naszą treścią – nigdy odwrotnie.
Przykład reklamy w której skoncentrowano się na hasłach, najważniejszy przekaz jest dodatkowo wytłuszczony. Treść dopełniająca napisana jest mniejszą czcionką. Całość przekazu dopełnia odpowiednia grafika.
Klasyczny podział hierarchiczny: na górze najbardziej rzucająca się w oczy nazwa produktu, poniżej odpowiednie hasło (również z naciskiem na jedno słowo). Poniżej znajdziemy dane dystrybutora. Treść koresponduje z grafiką umieszczoną na plakacie. Dzięki takiemu rozplanowaniu reklamy odbiorca szybko i bez zakłóceń odczyta cały przekaz.
Przykład reklamy w której główną rolę odgrywa zdjęcie. Oczywiście bez dopełniającego fotografię hasła i ogólnie znanego logotypu reklama byłaby nieczytelna.
Reklama z dużą ilością mało zróżnicowanego tekstu, istniejące wytłuszczenia są nieprzemyślane.
Dobrze dobrana grafika, wyróżnione hasło i nazwa produktu. Jednak bardzo dużo tekstu, ułożonego niewielką czcionką zniechęca do przeczytania całości przekazu.
Przykład reklamy z dużą ilością małego tekstu. Upchanie nieprzemyślanego tekstu powoduje jego nieczytelność. Listę czego można bronić za pomocą pistoletu, można było jeszcze wydłużyć, ale najwidoczniej więcej się już nie zmieściło.