Jaki papier wykorzystać do drukowania?

Rynek poligraficzny oferuje wiele rodzajów papieru wysokiej jakości. Dzięki temu możliwe jest dopasowanie papieru odpowiednio do specyfiki projektu, co stanowi gwarancję optymalnej jakości końcowego produktu. Dla przykładu, do przygotowania firmowych wizytówek wykorzystuje się papier o innej gramaturze, niż do stworzenia ulotek reklamowych. Co o tym decyduje? Podpowiadamy, kiedy najlepiej wykorzystać poszczególny rodzaj papieru.

Papier kredowy

To dość uniwersalny papier, który w zależności od gramatury wykorzystuje się do wydruku wielu materiałów reklamowych. Wyróżnia go idealna gładkość, śliskość, a także nienagannie biały kolor. Co ważne, farba naniesiona na papier kredowy nie przebija na drugą stronę. Występuje on w dwóch wersjach:

  • matowej,
  • błyszczącej,

a każdy wariant dostępny jest w kilku gramaturach. Wykorzystuje się go między innymi do wydruku:

  • wizytówek firmowych zwykłych i składanych – najczęściej w macie i o gramaturze 350 g,
  • ulotek reklamowych zwykłych – błysk lub mat, 130 g, z kolei dla składanych ulotek, dla lepszej sztywności poleca się gramaturę 170 g lub 250 g,
  • katalogów – błysk lub mat, 130 g, 170 g, 250 g,
  • plakatów – błysk lub mat, dowolna gramatura,
  • okładek – np. w przypadku notesów – mat lub błysk, gramatura 170 g, 250 g lub 350 g.

Papier offsetowy

To z kolei papier matowy i dość chropowaty. Przeznaczony jest zarówno do druku offsetowego, jak i cyfrowego. Występuje w zdecydowanie niższej gramaturze niż papier kredowy 80 g – 120 g, dlatego doskonale sprawdza się między innymi w przypadku:

Papier MultiLoft

To stosunkowo nowe rozwiązanie, pozwalające na przygotowanie produktu w doskonałej jakości i o wysokiej sztywności. Specyfika papieru opiera się o połączenie trzech lub czterech warstw – dwóch wierzchnich i jednej lub dwóch wewnętrznych o różnych kolorach, co znacznie wpływa na efektowność produktu. MultiLoft wyróżnia się wysoką gramaturą od 810 g nawet do 1190 g i występuje w dwóch kolorach – biały oraz ecru. Dzięki nienagannej sztywności oraz jakości, papier ten wykorzystywany jest głównie do wydruku wizytówek firmowych, które zdecydowanie dają świadectwo profesjonalizmu firmy.

Zastanawiasz się nad wydrukiem materiałów reklamowych dla swojej firmy? Pamiętaj, że warto zlecić to zadanie kompetentnej drukarni internetowej, która dopasuje do Twojego zamówienia odpowiedni papier oraz metodę wydruku, tworząc produkt, który estetycznym wykonaniem będzie przyciągał klientów.



Komentarze zostały zamknięte.