Jak zaprojektować wizytówki?

Wizytówka to zaproszenie do dalszego kontaktu z potencjalnym klientem. Powinna być praktyczna, a jednocześnie atrakcyjna.

Ciekawy projekt będzie przyciągać wzrok, a nowoczesny design poświadczy o profesjonalizmie Twojej firmy! Projekt wizytówki możesz zamówić u grafika, znaleźć gotowe szablony online albo wykonać samodzielnie.

Jeśli zależy Ci, aby zamówić tanie wizytówki, online rozwiązania są najlepsze. Drukarnia internetowa nie posiada punktu stacjonarnego, dlatego często ma znacznie niższe ceny niż drukarnie tradycyjne. Ponadto, oszczędzasz czas – zamawiasz bez wychodzenia z domu, a wydruki dostarczane są przez kuriera pod same drzwi.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Pierwszy cel wizytówki to dostarczenie danych kontaktowych do przedstawiciela firmy. Z tego powodu niezbędne jest zawarcie następujących informacji:

  • imię i nazwisko, pełnione stanowisko
  • nazwa firmy i jej logo
  • dane adresowe firmy i NIP
  • dane kontaktowe: e-mail, telefon
  • adres strony internetowej

Możesz dodać jednozdaniowy opis działalności firmy lub jej slogan reklamowy. Wizytówka powinna współgrać z resztą identyfikacji wizualnej: używać tych samych kolorów i kroju liter.

Rodzaje wizytówek

Najpopularniejsze wizytówki mają format 90 x 50 cm lub 85 x 55 cm i układ poziomy, chociaż używane są też pionowe. W Drukowalni oprócz tych standardowych znajdziesz:wizytówki

  • wizytówki składane – umożliwiają umieszczenie większej ilości informacji;
  • MultiLoft 3 warstwy – sztywne i wytrzymałe wizytówki, które są efektem połączenia trzech warstw, z których środkowa jest dostępna w jednym z kilkunastu kolorów;
  • MultiLoft 4 warstwy – jeszcze bardziej spektakularne, dzięki możliwości dowolnego połączenia dwóch z dostępnych kolorów w warstwach wewnętrznych.

Dużą rolę gra papier oraz wykończenie. Wizytówka wydrukowana na eleganckim papierze wysokiej jakości i pokryta lakierem przykuje uwagę oraz wyróżni się spośród konkurencji.

Na co zwrócić uwagę w projekcie graficznym?

Aby wizytówka zwróciła uwagę, powinna mieć estetyczny i niebanalny projekt. Skuteczność to prostota, a jednocześnie oryginalność. Kreatywność jest bardzo istotna, jednak pamiętaj, że mniej znaczy więcej – nie przesadź z ozdobnikami i elementami graficznymi. Ważne jest, aby projekt wyróżnił się spośród konkurencji i zachęcał do kontaktu. Część osób zapomina, że wizytówka to nie tylko dane kontaktowe, ale także reklama firmy.

Jak przygotować wizytówkę do druku?

Jeśli decydujesz się przygotować projekt własnoręcznie w wybranym programie graficznym, zwróć uwagę na kilka technicznych szczegółów:

  • nie umieszczaj elementów zbyt blisko linii cięcia – pamiętaj o marginesie
  • spłaszcz wszystkie efekty specjalne w jedną warstwę
  • korzystaj z modelu kolorów CMYK
  • zamień wszystkie fonty na krzywe
  • używaj obrazów w wysokiej jakości i niskiej kompresji (tiff i pdf zamiast jpg)
  • uwzględnij spady: +2 mm wolnego miejsca na każdy bok
  • stosuj proste nazewnictwo typu wizytowka_awers.pdf i wizytowka_rewers.pdf
  • sprawdź dokładnie projekt przed wysłaniem!

Postaraj się zastosować do wszystkich powyższych zaleceń. W przeciwnym wypadku drukarnia może odrzucić taki projekt, zwracając uwagę na rzeczy do poprawy – np. poprosić o zamianę wszystkich fontów na krzywe. Ponadto, Twoje wizytówki po wydrukowaniu mogą wyglądać zupełnie inaczej niż w projekcie. Jeśli nie jesteś pewny, czy Twój projekt spełnia wymagania, skonsultuj się z drukarnią.

W Drukowalni możesz za darmo pobrać makiety wizytówek, na których będziesz miał odpowiednie wymiary wraz z zapasem na spady oraz zaznaczoną przestrzeń na margines i właściwą treść.



Komentarze zostały zamknięte.