Jak zrobić i zaprojektować ulotkę?
Przygotowanie atrakcyjnego przekazu reklamowego w papierowej formie to wyzwanie dla każdego grafika projektującego ulotki. Sęk w tym, że nie każdy grafik dobrze orientuje się w meandrach marketingu, a to właśnie wiedza z tej dziedziny pozwala na stworzenie idealnej ulotki reklamowej. Takiej, która w przyszłość zapewni odpowiednie konwersje i zamierzoną reakcję Twoich potencjalnych klientów. Sprawdźmy zatem na co warto zwrócić uwagę zlecając projekt ulotki!
Pamiętaj o wadach ulotek
Tak, może zabrzmi to dość przewrotnie, ale tworząc ulotki reklamowe musisz zwrócić uwagę na ich niedoskonałości. Rozpoznanie słabych punktów pozwoli Ci na uwypuklenie zalet. Dlatego pamiętaj, że ulotki często traktowane są przez odbiorców wyrywkowo i jeśli w ciągu pierwszych kilku sekund nie przyciągną uwagi to trafią do kosza (tu pierwsza wskazówka – wyróżnij się prostym przekazem!).
Po drugie ulotki tak jak reklama internetowa mogą zostać „przepalone” ze względu na złą optymalizację. I tutaj uruchamiamy druga wskazówkę – targetuj przekaz do odpowiednich grup odbiorców, a także dokładnie przemyśl jak i gdzie rozdawać ulotki reklamowe. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym wpisie blogowym To nie koniec ery ulotek! Sprawdź jak je zrobić, roznosić i rozdawać.
Wybór grupy docelowej a konstrukcja ulotki
Każda ulotka ma standardowy schemat, którego warto się trzymać bo taki przekaz od razu będzie czytelny a odbiorca rozpozna z czym ma do czynienia. Dlatego zachowaj takie elementy jak nagłówek ulotki, grafikę, hasła reklamowe, rewers ulotki. Kluczem do sukcesu jest nagłówek. To on ma zawierać „lepki” komunikat, który zachęci do przeczytania całości, a może nawet do bezpośredniego kontaktu.
Hasło reklamowe a grafika
Tym co wesprze hasło reklamowe jest dobra grafika, dopasowana do usług lub produktów, które reklamujesz. Dlatego uważaj na grafików o bujnej wyobraźni, którzy każdego z klientów traktują jednakowo. Wówczas powstają projekty powtarzalne niezależnie od tego czy prowadzisz pizzerie czy dostarczasz wysokiej klasy kosmetyki. Dlatego dopilnuj by projekt ulotki został przygotowany w oparciu o Twoje wytyczne. Najlepiej sprawdzą się uniwersalne formaty – np. ulotki A5 lub A6.
Rewers ulotki, czyli dodatkowa moc reklamowa
Kiedy już przyciągniesz klienta atrakcyjną ofertą, możesz skupić się na poinformowaniu go o szczegółach. Takie rozwiązanie w tradycyjnych modelach ulotek spełnia ich rewers (pamiętaj, że przy większej ilości treści dobrym rozwiązaniem są ulotki składane). To ekonomiczny sposób bo na jednej ulotce możesz dostarczyć znacznie więcej treści. Na rewersie wstaw np.:
- cennik,
- menu,
- bon rabatowy
- opis świadczonych usług.
Jeśli promujesz swoją osobę (np. w trakcie kampanii wyborczej) to dobre miejsce na zawarcie swojego krótkiego życiorysu.
W jakim programie zrobić ulotkę?
Programów do obróbki graficznej jest wiele. Dużo zależy od budżetu, który masz do dyspozycji. Darmowe programy to np. GIMP lub częściowo Canva. Wśród płatnych narzędzi warto polecić Corel Draw i Photoshop. Każdy z tych programów ma swoja specyfikę, ale po przygotowaniu kilku projektów na pewno nabędziesz wprawę. Jeśli jednak nie chcesz tego robić sam, możesz zlecić to zadanie specjalistom. Na przykład w ofercie naszej drukarni internetowej nasi pracownicy mają duże doświadczeniu w przygotowywaniu takich kreacji reklamowych.
Zleć druk w sprawdzonej drukarni
Jakość wydruku to wisienka na torcie Twojego projektu. Dlatego nie zmarnuj całej dotychczasowej pracy na druk ulotek w miejscu wątpliwym. Drukowalnia.pl od lat zapewnia najwyższe standardy poligraficzne dlatego jeżeli zależy Ci na wysokim standardzie, chętnie pomożemy!